Předloha těchto skvostů: kniha E.L.James
Obsahuje spoilery, které když se dozvíte, zásadně vám to sníží zážitek!! (ty jo, sarkasmus hned na začátku :D)
Padesát odstínů šedi (2015)
Režie: Manželka od Aarona Taylor-Johnsona, scénář: Kelly Marcel
Mé hodnocení na čsfd- 20%
Nebudete tomu možná věřit, ale taky praktikuju masochismus.
Třeba tím, že se dívám na takovéto filmy, protože to fakt bolí a způsobuju si
to sama. Ale jelikož jsem na to slyšela od žen velmi nadšené výkřiky, říkám si,
tak proč ne, trocha sexu za pár let neuškodí. Kristepane, kdybych já věděla, o
čem to doopravdy je. Jednoduše další nudná romanťárna, obalená marketingovým
pozlátkem. Teda, čekala jsem, že u toho budu nejspíš jen převracet oči, ale
paradoxně ony velmi vychvalované lechtivé scény nebyly to nejhorší, vlastně
jsem byla i trochu zklamaná. Podle toho, co jsem všude četla, jak je to plný
BDSM, jak jsou z toho ženy unešené, že to nikdy nezažily a chtějí totéž atd.,
jsem po shlédnutí dospěla k názoru, že jsem buď úchyl nebo mám výjimečnou
představivost, ale to mělo být jako všechno? Jo, já zapomněla, že: ,,V knížce
je to mnohem detailnější a Grey tam má víc roztrhané a tmavší gatě!“ Tak to pak
jo. Dámy by si měly uvědomit, že filmy mají většinou nějaké hranice, teď
nemyslím v morálnosti, ale spíše ve vkusu, a to se dost odráží na jejich
všeobecném přijetí, často v rozkolu s kritiky. Jsou určité rozdíly mezi
erotickým filmem a pornem, předloha možná nabízí podklad spíš pro to druhé, ale
chápu, porno přece nemá ten příběh. Oh počkat, myslíte ten prototyp milostného
kýče, který nám autorka předkládá? Nebo to jenom scénáristka vybrala ty
nejnudnější, nejpředvídatelnější a nejbizarnější dialogy a scény, které
v knize jsou? On je bohatý, hezký, svalnatý, chytrý a ambiciózní nadsamec
se sexuální úchylkou a ona čirou náhodou nějaká nudná nicka, jejíž nejlepší
sexuální zážitek do té doby bylo maximálně okusování tužky a která při vstupu
do místnosti před ním zakopne a spadne. Posílám autorce bonbónek. Tak on má i
vrtulník? No neke! Co se týče oněch jeho úchyláren, oceňuju, že si to všechno
aspoň otevřeně přizná a stojí si za tím, což demonstruje například jeho
systematičnost, jako je vytyčení pravidel. Přitom, on sám je tam několikrát
porušil, třeba to s tím spaním. Většina z jeho ,,smlouvy“ mě nechala
chladnou, a jakože holka, která si to celé přečte úplně v pohodě a pak o tom i
uvažuje, k tomu má nejspíš taky sklony, tak nechápu tady ty její ofuky celý
film. Ber nebo nech být. Btw ty vole to pravidlo, že ,,musí jíst jen určité
potraviny“, kámo dělej si se mnou co chceš, ale jídlo mi zakazovat nikdo nebude
:D A některé byly docela vlezlé, třeba to oslovování ,,pane“, já to milostivě
vyslovovala za tu holku, nemáš zač. Co se týče postav, pokud autorka
v hlavní hrdince vidí sama sebe, už chápu celou podstatu toho zoufalého
příběhu a posílám jí další bonbónky. Ta holka je totiž stupidní a Dakota to
zvládá až příliš dobře, ne herecky, to dělá ten tupý výraz. Za to její kousání
rtů bych jí taky jednu flákla, ale hlavně, vážně nechápu uvažování té postavy. Ví,
že má rád mlácení, a přesto se musí přesvědčit, řekne mu: ,,Tak mi udělej to
nejhorší“, nečekaně se jí to nelíbí, né aby vyžblebtla to záchranné slovo,
nechá si to v klidu dodělat a pak ho zjebe do krychle, cože? Herdek jsem
na jeho straně! Mně se teda Jamie Dornan nějak dvakrát moc nelíbí, to, jak mu
ujíždí levé oko je taky na facku, ale umí dělat copánky a vůbec, co já bych za
to dala, v mém životě by to byl maximálně támhle Lojza Teplák od
soustruhu, který doma našel ,,taky ňáký ty plastový stahovací pásky.“ Jo, asi jsem přesně ten typ
ženy, pro který je film určen. Jen mě to nějak míjí. (Btw, nechci vás tu
znepokojovat, ale já taky jednou dostala bičem! Od trenérky na koních, když mi
popoháněla koně a omylem mě švihla po lýtku takovou silou, až mi z toho
stouply chlupy na ruce.)
Scénář teda zabitý, režie je další strana mince. Celé
je to bez náboje, natahované dlouhými pohledy, jako vždy, nevěřím, že by se to
nedalo s grácií zvládnout i trochu rozšafněji a svižněji, ale
s ohledem na cílovku, není to fuk? Líbilo se mi budování napětí u podpisu
smlouvy, tak veledůležité události, dokonce jsem u toho zaujetím pozvedla jedno
obočí. Jinak díky za to, že jste nenechali Christiana vysvětlit té ,,jak že se
ta postava jmenovala?“ co jsou to anální zátky, musela jsem si to najít a
po těch fotkách velmi dlouho bezúčelně civěla do zdi. Co bylo trošku fajn, tak
hudba, sice tuctová, ale neurážející, teda krom té poslední svazovací scény se
zpomalenými záběry, kde hudba zněla jak v kostele. To tam trošku
nezapadalo, ale v kontextu s tím ostatním to bylo to nejmenší. Člověk,
když to tak shrne, musí se ptát, pro koho je vlastně ten film/kniha? Chápu, že pokud je v knize všechno ťip ťop do detailu, asi to má úplně jiný rozměr, ale zfilmovat to dopodrobna nemůžete, takže musíte klást velký důraz na příběh, který je bohužel prostě unylá sračka. Nemůžu si pomoct, cílová skupina jsou bezpochyby buď ženy, co si musí vybít
komplex (v tom smyslu, že hlavní hrdinka se vlastně staví proti tomu všemu a
ten chlap se do ní očividně zamilovává, až vytěsňuje svoje zásady, takže ona je
prostě vítěz) nebo kdokoliv, pro koho je porno prostě málo nóbl filmařina. Pro
kohokoliv jiného, jako třeba mě a většinu lidí, co znám, je to jen příšerně
nudný a blbě napsaný romantický film zahrnující snad všechny možné klišé,
s troškou rudých scének, při nichž necítíte ani zaujetí, natož vzrušení,
akorát je vám trochu stydno v kině. Ne z těch scén, ale z toho,
že za to dáte prachy. Ouuuu, to je ten důvod proč to asi někdo natočil. Určo to
vydělalo nějaký prachy, přesněji 571 mil. dola….cože? No do prdele!!!!
Jo a mimochodem, ten chlap je tak hodnej, že jí koupil auto,
a to starý prodal. Prodat bez mého vědomí mého Buckyho, TAK HO ZABIJU!
Padesát odstínů temnoty (2017)
Režie: James Foley, scénář: Niall Leonard a kéž za to shoří v pekle
Moje hodnocení na čsfd- 0%
Po prvním díle jsem myslela, že to je vcelku dno, ale po
shlédnutí druhého dílu to beru zpět. Padesát odstínů temnoty je totiž asi
stomilionkrát horší. Jelikož musím s politováním konstatovat, že první díl
měl aspoň tu minimální snahu o nějaké vedení, o strukturu vyprávění, nějaké to
vykreslení postav, návaznost děje, dialogy sice hloupé, ale pořád v mezích
únosnosti a vůbec, celé to vyznívalo jako dost trapný film, ale pořád film.
Druhý díl byl prostě grc. Tak předně, knižní předloha v tomto případě musí
dělat filmu trochu alibi, protože je to prostě soubor ptákovin už v základu a
s tím si moc poradit nejde. Oproti minule totálně nulová práce
s hlavními postavami, žádné povahové rysy, jsou to spíš umělé figurky bez
hloubky, téměř žádná zápletka, splácané nezajímavé situace, absolutně směšná
snaha o dramatickou linku, ve které se slévaly trapné výstupy -té-co-chtěla-Annu-zastřelit-,
Eleny a Jacka, z nichž ani jednoho neberete vážně, mezi tím vším
samozřejmě vražené zbytečné sexuální scény a všechno tak neuvěřitelně laciné a
hlavně neskutečně nudné, že jít na to do kina, bude to přesně ten film, ze
kterého bych prostě odešla. Za toto paní autorce (tipuju spíš slečně+30 koček)*
nedám ani ten bonbón. Abych jí ale nekřivdila, scénárista si s tím taky moc
práce nedal, chápu, že to bylo možná trochu vaření z vody, ale aby to bylo
koukatelné, musel by z toho prostě vytřískat víc než ,,Chci tě“ a ,,Já tě
nechápu.“ Návaznost na minulý díl na facku, sorry, na začátku Christian dojde a
hejjj, chci tě zpět- jak došel k tomuto rozhodnutí si máme asi jako domyslet,
Anastasie zřejmě zapomněla na to, že vůbec byla v nějakém prvním díle a hned-
jo, beru tě zpět kámo, ale budu před tebou teatrálně trhat šeky a pamatuješ jak
jsi mě zmlátil a mně se to nelíbilo? Tak co kdybys mě teď zmlátil? Wtf???!!?? Její
myšlení asi našli někde v prachu u cesty, proč se namáhat s nějakými
osobnostními rysy, postavy se budou chovat tak, jak se nám to hodí, je nám
jedno, že to nedává smysl a nevypadá to reálně. Film na baterky. Ono, když je postava holka,
která nikdy nebyla na plese a neumí si ani nic udělat s vlasama, aby
s ní divačky ještě víc sympatizovaly, co od toho čekat. A protože autorka
umí pracovat se všemi druhy klišé, nezapomněla dát Christianovi srdceryvný
příběh z dětství, abychom omluvili jeho chování k ženám (protože ho
týral otec- logika, že).
Co se týče režie, myslím, že kdybych si dala ještě jednu dvojku vína, tak za prvé-už bych měla stáhlou celou flašku a za druhé bych dokázala napsat tří-stránkovou stať na téma Dynamika scény hraní kulečníku ve filmu Padesát odstínů temnoty. Leštění tága a šťouchy do koulí jsou v tomto filmu samozřejmě to hlavní, tentokrát byl sex trošku realističtější, ovšem jenom co se zobrazení týče, jinak fantazie tomu chyběla, žádný divný praktiky a takový ty věci z prvního dílu se nekonaly, čímž sexuální scény definitivně ztratily ve filmu jakýkoliv smysl. Tentokrát byl režisér muž, ale nevidím rozdíl, utahanost, nezajímavost, nulová invence, místy až vyloženě k smíchu, stejný jako minule. Ale abych tu jen necamrala, musím něco i pochválit. Jamieho Dornana jsem si od jisté chvíle oblíbila až moc na to, aby mě nechával chladnou, ne však zásluhou tohoto filmu. Mimochodem, jak byla ta vysoce dramatická a zcela vážně myšlená scéna, kdy bejvalka chce zastřelit Anastasii, v jednom momentu šla na Jamiem vidět vyloženě frustrace ve výrazu stylu ,,Proč tu musím být!?!“ A ještě jedno plus- byl tam jeden vtípek- styl, kterým číšník otevíral víno, to mi docela cukl koutek. Aby však scénárista zachoval rovnováhu vesmíru, musela tam být taky nějaká ultimátní trapnost. Myslela jsem, že letos u mě cenu ,,nejtrapnější scéna roku“ vyhraje ten kouzelný moment z Bajkerů, kdy si Tereza v nafialovělé auře představuje, jak na kole přeskočí kámen a nakonec se jí to nepovede. Ale bohužel, scéna, kdy Christian padá s vrtulníkem to prostě přebíjí.**
Co se týče režie, myslím, že kdybych si dala ještě jednu dvojku vína, tak za prvé-už bych měla stáhlou celou flašku a za druhé bych dokázala napsat tří-stránkovou stať na téma Dynamika scény hraní kulečníku ve filmu Padesát odstínů temnoty. Leštění tága a šťouchy do koulí jsou v tomto filmu samozřejmě to hlavní, tentokrát byl sex trošku realističtější, ovšem jenom co se zobrazení týče, jinak fantazie tomu chyběla, žádný divný praktiky a takový ty věci z prvního dílu se nekonaly, čímž sexuální scény definitivně ztratily ve filmu jakýkoliv smysl. Tentokrát byl režisér muž, ale nevidím rozdíl, utahanost, nezajímavost, nulová invence, místy až vyloženě k smíchu, stejný jako minule. Ale abych tu jen necamrala, musím něco i pochválit. Jamieho Dornana jsem si od jisté chvíle oblíbila až moc na to, aby mě nechával chladnou, ne však zásluhou tohoto filmu. Mimochodem, jak byla ta vysoce dramatická a zcela vážně myšlená scéna, kdy bejvalka chce zastřelit Anastasii, v jednom momentu šla na Jamiem vidět vyloženě frustrace ve výrazu stylu ,,Proč tu musím být!?!“ A ještě jedno plus- byl tam jeden vtípek- styl, kterým číšník otevíral víno, to mi docela cukl koutek. Aby však scénárista zachoval rovnováhu vesmíru, musela tam být taky nějaká ultimátní trapnost. Myslela jsem, že letos u mě cenu ,,nejtrapnější scéna roku“ vyhraje ten kouzelný moment z Bajkerů, kdy si Tereza v nafialovělé auře představuje, jak na kole přeskočí kámen a nakonec se jí to nepovede. Ale bohužel, scéna, kdy Christian padá s vrtulníkem to prostě přebíjí.**
Lidi, já ten třetí díl asi nedám. Sorry.
*Perlička-na čsfd jsem se dozvěděla, že scénárista je manžel
autorky. Jop. Prostě. Chápete ne?
**Scéna z Bajkerů je tudíž na druhém místě, na třetím je
potom flashback Marie z Umučení Krista, kdy vidíme malého Jéžu
v dětství, jak zakopne a spadne, načež Marie zděšeně vstává a běží mu
heroicky na pomoc, jako by ho někdo zabíjel. Chápu, zodpovědnost za Božího syna, sedělo to v kontextu filmu a bla bla, ale ten Gibsonův způsob,
jakým scénu podal (přehnaně dramatická pětiminutová zpomalovačka za doprovodu
nejvážnější hudby na světě), to je prostě k nezaplacení.
Padesát odstínů svobody (2018)
Režie: Ten samej jak minule, scénář: ten taky, ale tentokrát mu stará asi dala
Moje hodnocení na čsfd- 20%
Protože jsem silná a odvážná osoba, představte si, dokázala
jsem to! Jsem u konce a žádné další Odstíny už mě nečekají! Už ale nemám sílu
se nějak rozepisovat a taky jsem si řekla, že nebudu psát sáhodlouhé články,
páč to stejně nikdo nečte. Ách jo, jako, třetí díl je tak na úrovni prvního,
zas už to trochu připomíná film, příběh už ani neřeším, hej tak prostě dva lidi
se vezmou a až po svatbě řeší zásadní věci, jako zda chcou děti atd. a mají
kvůli tomu problémy. Na druhou stranu, svatba tam byla proto, aby byly divačky
(u)spokojené a ty problémy proto, aby to mělo nějakou zápletku, jelikož tomu
filmu nejde o nic víc, než o holou existenci a podklad pro další várku
zbytečných sexuálních scén, tak to chápu. Úvodních pár minut bylo sladkých, vlastně
docela hezký happy end romantického filmu, akorát na začátku. Postavy zase
měnily charaktery, jak se jim to hodilo, po dvou dílech to překvapivě vypadalo,
jako by se ústřední dvojice vůbec neznala. Z Anastasie je zničehož nic
velká drsňačka, a z filmové série, která měla být o romantice a sexu, je
naráz akčňák s tak uvěřitelnými automobilovými honičkami, napadeními a
únosy, že dosahuje skoro kvality českých kriminálek. Ne, to není kompliment. Bože
a ten konec?!!? To bylo jako co?!? Sestřih nejtrapnějších scének z celé
trilogie? Ale malé plus u mě mají za ten krásný barák, též ho chci a za to, jak
o něm Anastasie mluvila, má stejné myšlení o starých domech jako já a když jsme
u toho, já jsem vlastně taky nemotorná nicka, co padá a umí si kousat rty (a co
teprve nehty!), tak se ptám, kde je můj Grey? I když, stačil by mi ten jejich
bodyguard. Ani nemusí mít soukromé letadlo 😊 Mám takový pocit, že tam bylo i pár vedlejších
postav, a dokonce měly i nějaký příběh, je to buď moje neschopnost vnímat či si něco pamatovat, nebo to prostě NIKOHO NEZAJÍMÁ! Ostatní věci už se mi nechce řešit,
já nevím, pokud jste cílovka, tak si to možná užijete, ale pokud to někdy mělo
i nějaký potenciál nebo originalitu, bylo to možná v premise prvního dílu,
další díly takových filmů jsou podle mě jen marketingový tah, který vychází i
přesto, jak jsou ty knihy/filmy zbytečné. I takové snímky musí vznikat, každý
jsme nějaký, ale to, že je téma divné, směšné, kontroverzní atd. přece ještě
neznamená, že se ani nepokusíme z toho udělat něco víc koukatelného, což
ale zřejmě opět a zase padá na tom, že cílovce stačí málo. Celkově má celá série přes
miliardu dolarů (já vám fakt nekecám) a
tím byl úkol splněn. Kvůli tomu se trochu obávám, že to neskončilo, určitě se
zase najde podobný autor, který se chytí díry na trhu pro osamělé slečny a
zoufalé manželky, které čekají na další, sexuálními experimenty nacpaný
bestseller, na jehož konci další trapka udělá z namistrovaného playboye
hodného manžela a tátu, protože o to vždycky v životě asi jde…
Btw, Anna je těhotná a na konci čeká na manžílka v playroom
a ten si hned nadšeně bere bičík. Já teda ještě těhotná nebyla a ani nebudu,
ale nemělo by to mít nějaký limity?
Žádné komentáře:
Okomentovat