čtvrtek 22. března 2018

Recenze na jednu větu, část V


Nuže, ehm ehm ehm, zde jest dalších -doplňte číslo- filmů, kt jsem v poslední době viděla, koukám, že se začínám nějak rozepisovat, ALE tentokrát mám u všech opravdu pouze jednu větu, heč. Btw dosáhla jsem shlédnutí 50 prvních nejoblíbenějších filmů na čsfd, gratulace přijímám každý den od 17:00 do 18:00.

Tenkrát na Západě- Předlouhé záběry na obličeje kovbojů, hudba, ze které máte husí kůži, osudový příběh, atmosféra amerického západu a vám nezbývá než se kochat překvapivě rychle uběhnuvšími třemi hodinami nádherné filmařiny. *****

Hodný, zlý a ošklivý- To byl tenkrát ještě Divoký Západ opravdu divoký, to ještě všichni muži uměli jezdit na koních, to byl ještě Clint Eastwood fešák jak bič a to ještě neuměli filmu zkrátit stopáž na přijatelnou mez. ****

Chyť mě, když to dokážeš- Že on ten DiCaprio vždycky hraje někoho takového, nějak se mi v té postavě sléval chytrolín, ekonom, bohém a vtipálek typu Vlk z Wallstreet nebo Velký Gatsby, režie typicky Spielbergovsky dobrá, neurážející, ale možná trošku obyčejná a bez žádné přidané hodnoty, příjemný film…..ale nic víc. ****

Dobrý ročník- Romantický to příběh chlápka, jenž ze zapšklého obchodníka na milovníka vína a Francie se změní, však obsazením svým, atmosférou též a Ridleyho režií skvělou jest příjemným pohlazením na duši a hezkým to přínosem pro jinak veskrze cynickou duši moji. ****

Masaryk- V událostech kolem Mnichovské dohody se orientuju pouze na velmi laické úrovni, osobnost Jana Masaryka mi nic moc neříká, jsem slepá, takže nevidím na titulky označující místo a čas děje, u delších nudných dialogů rychle ztrácím pozornost a jsem trošičku skeptik vůči současným českým filmům, suma sumárum jsem absolutně nevhodný divák tohoto filmu, takže on za to možná asi nemůže. ***

Já, Tonya- Nevím, proč by se měly skutečné životní příběhy točit pořád stejně unyle, nudně, bez jakékoliv originality, když se z toho dá vykouzlit dramaticky-úsměvná satira s příjemným tempem, postavami vyšperkovanými svým obsazením, které si komentují své vlastní části přímo v ději, dokumentárními okénky, kamerou přesně tak akorát ladící se stylem vyprávění příběhu a nebát se natočit vystoupení krasobruslařky téměř identicky s reálnými záznamy, pak to není ani nudné, ani nezajímavé, a navíc i dost cool. ****

Coco- Proč neudělat ze smrti zábavné téma, VŽDYŤ barviček a písní není nikdy dost, navíc když JE k tomu přidaný skvělý příběh s úžasnými postavami, sice trošku přeplácaný konec a některé věci nedávaly smysl, TO se ale dá odpustit, takže má PIXAR rozhodně další zasloužený Oscar do sbírky. ****

Ona- Nom, prakticky dvouhodinová verze epizody Black Mirror, tématicky i vizuálem by to mezi ostatní díly krásně zapadlo, jenom tady byl naprosto nudný, děsně ukecaný scénář, který byl navíc ještě podtržený absolutně unuděnou režií, Joachim má sice nádherné oči, ale to nestačí. **

Mariňák- ,,Každá válka je jiná, každá válka je stejná“- hej jo to máte recht,  každý válečný film má v podstatě stejné prvky, a vytvořit v tomto žánru něco, co se vizuálně či příběhově liší není moc lehké, no, už po prvních třech minutách jsem tušila, že tady to půjde, pod rukama Sama Mendese, který prostě dokázal bravurně přenést příběh o nudě, zklamání a marnosti amerických kluků, hrnoucích se do armády s chutí být něčím víc a trochu si zastřílet, tak dokonale, že se naopak nenudíte ani minutu a jste doslova pohlcováni výborně napsanými a skvěle zahranými postavami, mezi kterými je úžasná vojensky kamarádská chemie, celé je to okořeněno věcnými a úsměvnými hláškami Jamieho Foxxe, rýpnutím do Star Wars, dobře zapadající hudbou, epickými záběry na hořící ropná pole a překrásnýma očima Jakea Gyllenhaala (ehm, mimo jiné), a vůbec celé vám to dává nový pohled na ,,moderní“ válečnictví, přináší detailní vhled do struktury a fungování armády a umožňuje hluboký náhled do duší mužů, hlavní jejich pušek a (ne)těžkýho života na ne-vždy-válečném-poli a to i s troškou humoru aneb ,,Běžel jsem přes celý bojiště pro vybitou baterku“- ,,Vítej v námořnictvu!“ *****

Hledání Země Nezemě- Kouzelný příběh úžasného kluka, pardon, muže, s kouzelnou výpravou a kouzelným obsazením, ze kterého režisér vykouzlil tak nádhernou pohádku, že skutečně skoro máte pocit jak z jiného světa. ****

Habermannův mlýn- Téma bylo skličující, film ukazující, jací umí být Češi, jací umí být lidé obecně, jak rychle se dokáží měnit názory, jak nás mění strach a nátlak doby, jakým způsobem dokážeme oplácet zlo a taky, bohužel, i dobro, co vidět chceme a co ne, zpracování nechalo všechno v reálném a surovém způsobu, jenom skladba scén a střih byly dost zvláštní, možná až příliš moc postav s nějakým příběhem, který se kvůli stopáži následně odflákl, hudba nicneříkající, ovšem obsazení docela slušné, na film z takovým tématem ale prostě zbytečný průměr. ***

Ledově ostří- Sice jsem ten film teď neviděla poprvé, ale předtím jsem si z něj pamatovala jenom chlup, uříznutý bruslí a taky že to bylo to nejlepší z celého filmu, ale to vůbec nevadilo, protože ten film si ani na víc nehraje, když máte trojku v krvi a smysl pro humor, je to ideální. ***

Příběh rytíře- Až když jsem uviděla nahý zadek Paula Bettanyho a jeho větu ,,Trmácím se“ uvědomila jsem si, že jsem to už kdysi dááávno viděla, ale Heath Ledger na koni, rytířské turnaje, zajímavé vizuální pojetí středověku, zapojení rockové hudby a celkově hezké obsazení klidně zvládnu i podruhé. ****

Limonádový Joe- Když jsem s potupou a pokorou dávala na čsfd pět hvězd, vzpomínala jsem na to, jak jsem si předtím dělala srandu, že se jdu koukat na další-trapnej-českej-film, protože i přesto, že to je parodie na můj milovaný divoký západ, tak herecké výkony, dokonalý střih, nádherné kulisy, nezapomenutelné hlášky a přitom ta naprostá lehkost a ledabylost, s jakou je tento skvost předkládán, sorry jako, ale za to zpříjemnění narozenin panu Lipskému opravdu děkuju. *****

Hotel Transylvánie- Animovaný film kupodivu od Sony a ono se to vcelku dalo sledovat, příběh předvídatelný, ale to je u animáků snad i nutnost, hezké postavy a rozkošné téma, sice nic navíc, ale ani nic míň, jako pohádka tak akorát. ****

Statečné srdce- Důvody, proč mám ráda skotskou whisky: dokáže zapálit v hrdle, zahřát u srdce a přitom je jemná a plná svobody, má krásnou barvu a když se na ni díváte ze správného úhlu, vidíte překrásné obrazy Skotska (ehm, Irska) a po zatřesení vidíte strhující boj bublinek; ovšem jsou též věci, co mi na ní vadí: možná až přehnaná pověst kolem ní, hodně patosu a velkohubých keců, co z ní jdou a taky, pije se ale zatraceně dlouho. ****

Amélie z Mortmartru- Představuju si scénaristy, jak sedí v zapadlé pařížské kavárně a usrkávají portské, sledují lidi kolem a nahlížejí jim až do nitra duše, tak hluboko, kam dohlédnou jen velké čokoládové oči, až do naivních světů, kde je dobrým lidem prokazována nezištná laskavost a těm zlým činěno příkoří, do kýčovitého barevného příběhu, ve kterém je opravář hrdinou a ženy se mohou zamilovat do chlapíků s igelitkami.  **** (Ježiši, nějak přestávám házet špínu na romantické filmy, pomoc!)

Requiem za sen- Režisérovi metál, práce se střihem prostě famózní, teda, v prvních minutách, po čase to začne trošičku rušit a později jsem až přemýšlela, zda to neslouží jenom jako výplň času pro prodloužení stopáže, až se v tom skoro ztrácel příběh, který měl jediné štěstí, že dokázal udržet dostatečnou pozornost díky postavám, sledovat vývoj každé zvlášť a zároveň si držet celistvou strukturu a i skrze pár nudnějších dialogů to celé dovést do parádně depresivního, správně šokujícího konce. ****

Věčný svit neposkvrněné mysli- Jó, hrátky s pamětí jsou fajn, jenom tohle bylo prostě tak nějak nudný, i když se bravurní herecké obsazení s Jimem Carreym v čele snažilo, seč mohlo. ***

Krotitelé duchů- Toto byl velmi zajímavý snímek, já však asi nejsem snílek, Sigourney Weaver není zřejmě nikdy dost, a toto prý byl kdysi velký skvost, ač triky byly na svou dobu skvělé, můžu říci velmi směle, i přes dobrou hudbu to nemůžu moc snést, a ne, nedám tomu více hvězd. **

Pan Nikdo- Když jsem se z toho miš-maše náležitě vymotala a říkala si, jak jsem dobrá, tak mi to celé polopaticky vysvětlili a zároveň zabili všechno, co se tam událo, Jared fajn, režie moc pěkná, ale udržet u toho pozornost bylo vyčerpávající. ***

Smrt čeká všude- Epizody z takovýho toho běžnýho života pyrotechniků, bez přehnaného hudebního podkladu, bez nějakých příkras, sledující tři životy uprostřed prostředí, které si na nic nehraje a vydává ze sebe všechno zlé bez podmínek, sice pár plochých dialogů a kamera chvílemi sklouzávala od realistiky do nepřehlednosti, ale na ženskou režisérku prostě  slušná práce. ****

Americká krása- Opravdová krása, krása obyčejně neobyčejných útrap běžných lidí a životních situací, kterými scénarista proplouvá jako onen poletující sáček, Sam Mendes něžně mává dirigentskou hůlkou a celé to dýchá všedně-zdrcující atmosférou, až se bojíte, co osud přichystal na ty roztomilé postavy za dalším rohem. *****

Prokletý ostrov- Docela dobrý, i když předvídatelný závěr, jenom ta cesta k němu skrz plno zbytečných, zdlouhavých, nudných, divně zapadajících scének, dialogů, halucinací a plno dalších Scorsesových blbin byla prostě úmorná. ***

Watchmen- Ani nemám sílu  k tomu něco psát, nezajímavé postavy parodující superhrdiny, jejichž příběhy se dozvídáme pomocí utahaných, přepálených flashbacků, nahý průsvitný penis, samozřejmě plno krve a zpomalovaček, přitom ze začátku se to zdálo zajímavé, ale pak to i přes super hudbu ztratilo jakýkoliv smysl a důvod strávit u toho bezmála tři hodiny. *

Kill Bill- Bitka, nůďo, mrtví lidi v kostele, nůďo, animovaná část, nůďo, půl-hodinové vytahování meče, bitka, další dlouhý záběr na meč, dlooooouhé pohledy, krev, nůďo, krev, černobílý obraz, krev, nůďo, nůďo, dlooooouhé zvedání meče, krev, to celé v podání nejhnusnější herečky všech dob, které ani ta super kamera nepomohla. ***

Warrior- I když scénář nadbíhal Joelovi, já fandila Tomovi Hardymu co to šlo, postavy vypiplané do detailu, jejichž příběhy se postupně sejdou do konečného finále s tak brutálním feelingem, až mi z toho málem vyskočilo srdce z hrudi, vypotřebovala jsem slzy na měsíc dopředu a po zarytých nehtech mi ještě dlouho zůstaly rýhy v dlani, vážení toto je FILM! *****

Pýcha a předsudek- Dlouho jsem se nemohla sžít s těmi lyrickými dialogy pronášenými otravně uvědomělými a přechytřelými postavami, příběh klasicky stupidní červená knihovna bez zajímavého zvratu či vyvrcholení, pokud ovšem přesně tohle od toho čekáte, tak v kombinaci s výpravou a doopravdy kouzelným panem Darcym z toho třeba tu čtvrtou dostanete. ***

Leon- Tak už vím, proč je Natalie Portman tak dobrá, když začínala střílením paintballkou do náhodných lidí a…těmi ostatními věcmi. ****

Dobrý Will Hunting- Chytrej chlapec, který je moc chytrej na to, aby byl chytrej a k němu moc hezké obsazení, ale suma sumárum Matt s Benem neutvořili nic, z čeho bych si sedla na prdel. ***

Big Lebowski- Moje první zkušenost s bratry Coenovými moc nevyšla, teda, ne že by si s tím režisérsky nevyhráli, scénáristicky ovšem absolutně mimo můj vkus, zvlášť když tak nesympatické postavy svěřili ještě nesympatičtějším hercům. **

Četa- Pár plochých charakterů uprostřed vietnamské džungle dostává pořádně na prdel a vy jenom celou dobu přemýšlíte, jestli aspoň za ten soundtrack tu čtvrtou dát nebo ne.  ***

Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny- Já, milovník mužů se zbraněmi a skeptik nevěřím, že se válka dá vyhrát modlitbou, ovšem začínám si zvykat na Gibsonovu režii, spousta patosu, zpomalovaček, otravná lovestory, velkohubé kecy, ale taky hezké obsazení a když je příležitost, tak i kus pořádné řezničiny, ke které se bohužel musíte prokousat skrz nudnou první hodinu. ****

Nepřítel před branami- Dvouhodinový duel dvou odstřelovačů, který by se dal stáhnout do půl hodiny možná i s tím epickým začátkem, zbytečnou romantickou linkou a soundtrackem namíchaným z různých jiných filmů, pak by to nemuselo být takové utrpení. ***

Grandhotel Budapešť- Víte co, vy čsfd debilové, strčte si recenze o plochých postavách a nezajímavém příběhu do prdele, vy snad nevidíte to obsazení, piplavý scénář a tu nejúžasněji roztomilou režii, vždyť je to krásný!!! *****

Butch Cassidy a Sundance Kid- Protože ta scéna s kolem, protože Paul Neuman taky na fotkách zavírá oči a protože to všechno. *****

Scott Pilgrim proti zbytku světa- Film doslova podle komiksu a tím doslova, myslím DOSLOVA JE TO KOMIKS, nevím, jestli je to geniální nebo šílené, hrozně to balancuje na hraně snesitelnosti, ale originalita se tomu prostě nedá upřít. ***

Road to Perdition- Úžasná atmosféra stojící na třech pilířích- tématu, hudbě a výpravě, kterou se prochází dobře napsané postavy (některé), i když je příběh v podstatě jednoduchý, to pozlátko na něm tomu dává úplně jiný smysl a Sam Mendes se mi opravdu začíná vcucávat pod kůži. ****

Občan Kane- Ten film není špatný, to já jsem špatný divák, narozený v jiné době, odchovaný Jurským parkem a Harrym Potterem, zástupce konzumního lidu, stále hodně pod hranicí skutečného znalce filmařiny, který se i přes neotřelou a originální naraci a úžasné dobové záběry příběhem prostě neskutečně nudí. ***

Žádné komentáře:

Okomentovat