Nuže, ehm ehm ehm, zde jest dalších -doplňte číslo- filmů, kt jsem v poslední době viděla, koukám, že se začínám nějak rozepisovat, ALE tentokrát mám u všech opravdu pouze jednu větu, heč. Btw dosáhla jsem shlédnutí 50 prvních nejoblíbenějších filmů na čsfd, gratulace přijímám každý den od 17:00 do 18:00.
Tenkrát na Západě- Předlouhé
záběry na obličeje kovbojů, hudba, ze které máte husí kůži, osudový příběh,
atmosféra amerického západu a vám nezbývá než se kochat překvapivě rychle
uběhnuvšími třemi hodinami nádherné filmařiny. *****
Hodný, zlý a ošklivý- To byl tenkrát ještě Divoký Západ
opravdu divoký, to ještě všichni muži uměli jezdit na koních, to byl ještě
Clint Eastwood fešák jak bič a to ještě neuměli filmu zkrátit stopáž na
přijatelnou mez. ****
Chyť mě, když to dokážeš- Že on ten DiCaprio vždycky hraje
někoho takového, nějak se mi v té postavě sléval chytrolín, ekonom, bohém
a vtipálek typu Vlk z Wallstreet nebo Velký Gatsby, režie typicky
Spielbergovsky dobrá, neurážející, ale možná trošku obyčejná a bez žádné
přidané hodnoty, příjemný film…..ale nic víc. ****
Dobrý ročník- Romantický to příběh chlápka, jenž ze
zapšklého obchodníka na milovníka vína a Francie se změní, však obsazením svým,
atmosférou též a Ridleyho režií skvělou jest příjemným pohlazením na duši a
hezkým to přínosem pro jinak veskrze cynickou duši moji. ****
Masaryk- V událostech kolem Mnichovské dohody se
orientuju pouze na velmi laické úrovni, osobnost Jana Masaryka mi nic moc
neříká, jsem slepá, takže nevidím na titulky označující místo a čas děje, u
delších nudných dialogů rychle ztrácím pozornost a jsem trošičku skeptik vůči
současným českým filmům, suma sumárum jsem absolutně nevhodný divák tohoto
filmu, takže on za to možná asi nemůže. ***
Já, Tonya- Nevím, proč by se měly skutečné životní příběhy
točit pořád stejně unyle, nudně, bez jakékoliv originality, když se z toho
dá vykouzlit dramaticky-úsměvná satira s příjemným tempem, postavami
vyšperkovanými svým obsazením, které si komentují své vlastní části přímo
v ději, dokumentárními okénky, kamerou přesně tak akorát ladící se stylem
vyprávění příběhu a nebát se natočit vystoupení krasobruslařky téměř identicky
s reálnými záznamy, pak to není ani nudné, ani nezajímavé, a navíc i dost
cool. ****
Coco- Proč neudělat ze smrti zábavné téma, VŽDYŤ barviček a
písní není nikdy dost, navíc když JE k tomu přidaný skvělý příběh
s úžasnými postavami, sice trošku přeplácaný konec a některé věci nedávaly
smysl, TO se ale dá odpustit, takže má PIXAR rozhodně další zasloužený Oscar do
sbírky. ****
Ona- Nom, prakticky dvouhodinová verze epizody Black Mirror,
tématicky i vizuálem by to mezi ostatní díly krásně zapadlo, jenom tady byl
naprosto nudný, děsně ukecaný scénář, který byl navíc ještě podtržený absolutně
unuděnou režií, Joachim má sice nádherné oči, ale to nestačí. **
Mariňák- ,,Každá válka je jiná, každá válka je stejná“- hej
jo to máte recht, každý válečný film má v podstatě
stejné prvky, a vytvořit v tomto žánru něco, co se vizuálně či příběhově liší
není moc lehké, no, už po prvních třech minutách jsem tušila, že tady to půjde,
pod rukama Sama Mendese, který prostě dokázal bravurně přenést příběh o nudě,
zklamání a marnosti amerických kluků, hrnoucích se do armády s chutí být
něčím víc a trochu si zastřílet, tak dokonale, že se naopak nenudíte ani minutu
a jste doslova pohlcováni výborně napsanými a skvěle zahranými postavami, mezi
kterými je úžasná vojensky kamarádská chemie, celé je to okořeněno věcnými a
úsměvnými hláškami Jamieho Foxxe, rýpnutím do Star Wars, dobře zapadající
hudbou, epickými záběry na hořící ropná pole a překrásnýma očima Jakea
Gyllenhaala (ehm, mimo jiné), a vůbec celé vám to dává nový pohled na
,,moderní“ válečnictví, přináší detailní vhled do struktury a fungování armády
a umožňuje hluboký náhled do duší mužů, hlavní jejich pušek a (ne)těžkýho
života na ne-vždy-válečném-poli a to i s troškou humoru aneb ,,Běžel jsem přes
celý bojiště pro vybitou baterku“- ,,Vítej v námořnictvu!“ *****
Hledání Země Nezemě- Kouzelný příběh úžasného kluka, pardon,
muže, s kouzelnou výpravou a kouzelným obsazením, ze kterého režisér
vykouzlil tak nádhernou pohádku, že skutečně skoro máte pocit jak z jiného
světa. ****
Habermannův mlýn- Téma bylo skličující, film ukazující, jací
umí být Češi, jací umí být lidé obecně, jak rychle se dokáží měnit názory, jak
nás mění strach a nátlak doby, jakým způsobem dokážeme oplácet zlo a taky,
bohužel, i dobro, co vidět chceme a co ne, zpracování nechalo všechno
v reálném a surovém způsobu, jenom skladba scén a střih byly dost
zvláštní, možná až příliš moc postav s nějakým příběhem, který se kvůli
stopáži následně odflákl, hudba nicneříkající, ovšem obsazení docela slušné, na
film z takovým tématem ale prostě zbytečný průměr. ***
Ledově ostří- Sice jsem ten film teď neviděla poprvé, ale
předtím jsem si z něj pamatovala jenom chlup, uříznutý bruslí a taky že to
bylo to nejlepší z celého filmu, ale to vůbec nevadilo, protože ten film
si ani na víc nehraje, když máte trojku v krvi a smysl pro humor, je to
ideální. ***
Příběh rytíře- Až když jsem uviděla nahý zadek Paula
Bettanyho a jeho větu ,,Trmácím se“ uvědomila jsem si, že jsem to už kdysi
dááávno viděla, ale Heath Ledger na koni, rytířské turnaje, zajímavé vizuální
pojetí středověku, zapojení rockové hudby a celkově hezké obsazení klidně
zvládnu i podruhé. ****
Limonádový Joe- Když jsem s potupou a pokorou dávala na
čsfd pět hvězd, vzpomínala jsem na to, jak jsem si předtím dělala srandu, že se
jdu koukat na další-trapnej-českej-film, protože i přesto, že to je parodie na
můj milovaný divoký západ, tak herecké výkony, dokonalý střih, nádherné kulisy,
nezapomenutelné hlášky a přitom ta naprostá lehkost a ledabylost, s jakou
je tento skvost předkládán, sorry jako, ale za to zpříjemnění narozenin panu
Lipskému opravdu děkuju. *****
Hotel Transylvánie- Animovaný film kupodivu od Sony a ono se
to vcelku dalo sledovat, příběh předvídatelný, ale to je u animáků snad i
nutnost, hezké postavy a rozkošné téma, sice nic navíc, ale ani nic míň, jako
pohádka tak akorát. ****
Statečné srdce- Důvody, proč mám ráda skotskou whisky:
dokáže zapálit v hrdle, zahřát u srdce a přitom je jemná a plná svobody,
má krásnou barvu a když se na ni díváte ze správného úhlu, vidíte překrásné
obrazy Skotska (ehm, Irska) a po zatřesení vidíte strhující boj bublinek; ovšem
jsou též věci, co mi na ní vadí: možná až přehnaná pověst kolem ní, hodně
patosu a velkohubých keců, co z ní jdou a taky, pije se ale zatraceně
dlouho. ****
Amélie z Mortmartru- Představuju si scénaristy, jak
sedí v zapadlé pařížské kavárně a usrkávají portské, sledují lidi kolem a
nahlížejí jim až do nitra duše, tak hluboko, kam dohlédnou jen velké čokoládové
oči, až do naivních světů, kde je dobrým lidem prokazována nezištná laskavost a
těm zlým činěno příkoří, do kýčovitého barevného příběhu, ve kterém je opravář
hrdinou a ženy se mohou zamilovat do chlapíků s igelitkami. **** (Ježiši, nějak přestávám házet špínu na
romantické filmy, pomoc!)
Requiem za sen- Režisérovi metál, práce se střihem prostě
famózní, teda, v prvních minutách, po čase to začne trošičku rušit a později
jsem až přemýšlela, zda to neslouží jenom jako výplň času pro prodloužení
stopáže, až se v tom skoro ztrácel příběh, který měl jediné štěstí, že
dokázal udržet dostatečnou pozornost díky postavám, sledovat vývoj každé zvlášť
a zároveň si držet celistvou strukturu a i skrze pár nudnějších dialogů to celé
dovést do parádně depresivního, správně šokujícího konce. ****
Věčný svit neposkvrněné mysli- Jó, hrátky s pamětí jsou
fajn, jenom tohle bylo prostě tak nějak nudný, i když se bravurní herecké
obsazení s Jimem Carreym v čele snažilo, seč mohlo. ***
Krotitelé duchů- Toto byl velmi zajímavý snímek, já však asi
nejsem snílek, Sigourney Weaver není zřejmě nikdy dost, a toto prý byl kdysi
velký skvost, ač triky byly na svou dobu skvělé, můžu říci velmi směle, i přes
dobrou hudbu to nemůžu moc snést, a ne, nedám tomu více hvězd. **
Pan Nikdo- Když jsem se z toho miš-maše náležitě
vymotala a říkala si, jak jsem dobrá, tak mi to celé polopaticky vysvětlili a
zároveň zabili všechno, co se tam událo, Jared fajn, režie moc pěkná, ale
udržet u toho pozornost bylo vyčerpávající. ***
Smrt čeká všude- Epizody z takovýho toho běžnýho života
pyrotechniků, bez přehnaného hudebního podkladu, bez nějakých příkras,
sledující tři životy uprostřed prostředí, které si na nic nehraje a vydává ze
sebe všechno zlé bez podmínek, sice pár plochých dialogů a kamera chvílemi
sklouzávala od realistiky do nepřehlednosti, ale na ženskou režisérku
prostě slušná práce. ****
Americká krása- Opravdová krása, krása obyčejně neobyčejných
útrap běžných lidí a životních situací, kterými scénarista proplouvá jako onen
poletující sáček, Sam Mendes něžně mává dirigentskou hůlkou a celé to dýchá
všedně-zdrcující atmosférou, až se bojíte, co osud přichystal na ty roztomilé
postavy za dalším rohem. *****
Prokletý ostrov- Docela dobrý, i když předvídatelný závěr, jenom
ta cesta k němu skrz plno zbytečných, zdlouhavých, nudných, divně zapadajících
scének, dialogů, halucinací a plno dalších Scorsesových blbin byla prostě
úmorná. ***
Watchmen- Ani nemám sílu
k tomu něco psát, nezajímavé postavy parodující superhrdiny,
jejichž příběhy se dozvídáme pomocí utahaných, přepálených flashbacků, nahý
průsvitný penis, samozřejmě plno krve a zpomalovaček, přitom ze začátku se to
zdálo zajímavé, ale pak to i přes super hudbu ztratilo jakýkoliv smysl a důvod
strávit u toho bezmála tři hodiny. *
Kill Bill- Bitka, nůďo, mrtví lidi v kostele, nůďo,
animovaná část, nůďo, půl-hodinové vytahování meče, bitka, další dlouhý záběr
na meč, dlooooouhé pohledy, krev, nůďo, krev, černobílý obraz, krev, nůďo,
nůďo, dlooooouhé zvedání meče, krev, to celé v podání nejhnusnější herečky
všech dob, které ani ta super kamera nepomohla. ***
Warrior- I když scénář nadbíhal Joelovi, já fandila Tomovi
Hardymu co to šlo, postavy vypiplané do detailu, jejichž příběhy se postupně
sejdou do konečného finále s tak brutálním feelingem, až mi z toho
málem vyskočilo srdce z hrudi, vypotřebovala jsem slzy na měsíc dopředu a
po zarytých nehtech mi ještě dlouho zůstaly rýhy v dlani, vážení toto je
FILM! *****
Pýcha a předsudek- Dlouho jsem se nemohla sžít s těmi
lyrickými dialogy pronášenými otravně uvědomělými a přechytřelými postavami,
příběh klasicky stupidní červená knihovna bez zajímavého zvratu či vyvrcholení,
pokud ovšem přesně tohle od toho čekáte, tak v kombinaci s výpravou a
doopravdy kouzelným panem Darcym z toho třeba tu čtvrtou dostanete. ***
Leon- Tak už vím, proč je Natalie Portman tak dobrá, když
začínala střílením paintballkou do náhodných lidí a…těmi ostatními věcmi. ****
Dobrý Will Hunting- Chytrej chlapec, který je moc chytrej na
to, aby byl chytrej a k němu moc hezké obsazení, ale suma sumárum Matt
s Benem neutvořili nic, z čeho bych si sedla na prdel. ***
Big Lebowski- Moje první zkušenost s bratry Coenovými
moc nevyšla, teda, ne že by si s tím režisérsky nevyhráli, scénáristicky
ovšem absolutně mimo můj vkus, zvlášť když tak nesympatické postavy svěřili
ještě nesympatičtějším hercům. **
Četa- Pár plochých charakterů uprostřed vietnamské džungle
dostává pořádně na prdel a vy jenom celou dobu přemýšlíte, jestli aspoň za ten
soundtrack tu čtvrtou dát nebo ne. ***
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny- Já, milovník mužů se zbraněmi
a skeptik nevěřím, že se válka dá vyhrát modlitbou, ovšem začínám si zvykat na
Gibsonovu režii, spousta patosu, zpomalovaček, otravná lovestory, velkohubé
kecy, ale taky hezké obsazení a když je příležitost, tak i kus pořádné
řezničiny, ke které se bohužel musíte prokousat skrz nudnou první hodinu. ****
Nepřítel před branami- Dvouhodinový duel dvou odstřelovačů,
který by se dal stáhnout do půl hodiny možná i s tím epickým začátkem,
zbytečnou romantickou linkou a soundtrackem namíchaným z různých jiných
filmů, pak by to nemuselo být takové utrpení. ***
Grandhotel Budapešť- Víte co, vy čsfd debilové, strčte si
recenze o plochých postavách a nezajímavém příběhu do prdele, vy snad nevidíte
to obsazení, piplavý scénář a tu nejúžasněji roztomilou režii, vždyť je to
krásný!!! *****
Butch Cassidy a Sundance Kid- Protože ta scéna s kolem,
protože Paul Neuman taky na fotkách zavírá oči a protože to všechno. *****
Scott Pilgrim proti zbytku světa- Film doslova podle komiksu
a tím doslova, myslím DOSLOVA JE TO KOMIKS, nevím, jestli je to geniální nebo
šílené, hrozně to balancuje na hraně snesitelnosti, ale originalita se tomu
prostě nedá upřít. ***
Road to Perdition- Úžasná atmosféra stojící na třech
pilířích- tématu, hudbě a výpravě, kterou se prochází dobře napsané postavy
(některé), i když je příběh v podstatě jednoduchý, to pozlátko na něm tomu
dává úplně jiný smysl a Sam Mendes se mi opravdu začíná vcucávat pod kůži. ****
Občan Kane- Ten film není špatný, to já jsem špatný divák,
narozený v jiné době, odchovaný Jurským parkem a Harrym Potterem, zástupce
konzumního lidu, stále hodně pod hranicí skutečného znalce filmařiny, který se
i přes neotřelou a originální naraci a úžasné dobové záběry příběhem prostě
neskutečně nudí. ***
Žádné komentáře:
Okomentovat